Kwiecień, 2010

Suma kalorii:20105 kcal
  • Sprzęt Felt F55

Trening z Grupą Wrocławską - Łukasz (człowiek z dubaju) + Kuba (Szalony kolarz) + Ja

Środa, 28 kwietnia 2010 · dodano: 29.04.2010 | Komentarze 2

Dziś spotkaliśmy się z nowym uczestnikiem treningów w grupie wrocławskiej, z "Szalonym kolarzaem" + Łukasz i ja. Miał być jeszcze Kuba ze swoim kolegą ale zadzwonił do mnie, że go nie będzie. Szkoda. :/ Pojechaliśmy w kierunku na Krzeptów, a potem na Skałkę. Wiało bardzo mocno i nasza grupa bardzo się rozciągnęła, tak, że w Skałce czekałem na Łukasza ze 20 sekund, a na szalonego kolarza około 40. Tam nasz nowy kolega powiedział, że dziękuje nam za wspólną jazdę i jedzie dalej sam bo nie ma siły w naszym tempie kręcić. 3 razy namawiałem go aby siadł na koło i jechał z nami dalej ale niestety nie udało mi się go przekonać. Szkoda. Polecieliśmy dalej z Łukaszem w kierunku na Kąty Wr., a potem na Gniechowice. Fajny równy asfalcik na tych trasach to sama radość z jazdy. Jednakże dziś BARDZO wiało i jazda momentami była bardzo ciężka. W Gniechowicahc nawrotka i powrót do Kątów Wr., a potem na Skałkę i na Wrocław. Bardzo udany i fajny kolejny trening z Łukaszem. We Wrocławiu na mecie pogadaliśmy trochę i umówiliśmy się na następny raz. :)

Trip: 65,19km
Av: 28,62km/h
Max: 43,60km/h
Time: 2:16:18

Trasa: Wrocław (Żwirki i Wigury) - Krzeptów - Skałka - Sadków - Sadowice (nawrót) - Sadków - Kąty Wr. - Gniechowice - Kąty Wr. - Sadków - Skałka - Krzeptów - Wrocław (Żwirki i Wigury)

Trening z Grupą Wrocławską - Łukasz (człowiek z dubaju) + Tomek (Platon) + Ja

Poniedziałek, 26 kwietnia 2010 · dodano: 26.04.2010 | Komentarze 0

Razem z Łukaszem i Tomkiem pojechaliśmu dziś całiem niezły trening. Fajna, słoneczna pogoda zachęcała do dłuższej jazdy, a dość silny wiatr spowodował większy wysiłek fizyczny, na który czekały moje wymęczone mięśnie po maratonie w Trzebnicy. ;) Zasadniczo każdy z nas sumiennie pracował w "peletonie" i w związku z tym wyszło nam całkiem niezłe tempo i dobra średnia. Fajnie pracowało się z Tomkiem na zmianach, widać, że ma obycie w jeździe w grupach. W Gniechowicach zrobiliśmy sobie małą przerwę na łyk wody i kęs czegoś słodkiego, a potem dalej drogą 35 w kierunku Wrocławia. Potem na Pietrzykowice i na Wrocław. Jaazda tą 35 to masakra. Tir za tirem... :/ We Wrocławiu pogadaliśmy trochę i umówiliśmy się na następny raz. :)

Trip: 68,19km
Av: 28,92km/h
Max: 47,99km/h
Time: 2:08:18

Trasa: Wrocław (Żwirki i Wigury) - Krzeptów - Skałka - Bogdaszowice - Kąty Wr. - Sadowice - Sośnica - Kąty Wr. - Gniechowice - Małuszów - Pietrzykowice - Smolec - Krzeptów - Wrocław (Żwirki i Wigury)

Maraton Szosowy Żądło Szerszenia - Trzebnica

Sobota, 24 kwietnia 2010 · dodano: 25.04.2010 | Komentarze 8

No i STAŁO się! :D Przejechałem pierwszy w życiu Szosowy Maraton Rowerowy! Jako, że po powrocie do kolarstwa szosowego po 6 latach w tamtym 2009 roku w lipcu, ten sezon 2010 jest dla mnie pierwszym PEŁNYM sezonem kolarskim, tak i Trzebnica stała się dla mnie pierwszym przetarciem w kolarskim amatorkim peletonie. Powiem tak: jestem MEGA zadowolony. Z mojego wyniku, z maratonu, z klimatu itd. No poprostu odlot. Ale po kolei...

Na maraton umówiłem się jeszcze w luty z moim kolegą Kubą, który trenuje triathlon. Mieliśmy jechać razem ale ostatecznie 3 dni przed startem Kuba odwołał swój udział w imprezie. :/ Szkoda bo całą taktykę, o kant d... było rozbić. :/ W piątek po południu pojawiłem się w Trzebnicy na spotkaniu organizacyjnym tak, żeby wszystkiego się dowiedzieć co i jak. Odebrałem przy okazji mój nr startowy - 117. Po powrocie do domu spakowałem się na wyjazd i położyłem się spać żeby wypocząć na start. Z radością na twarzy w sobote rano zameldowałem się w Trzebnicy. Start mojej grupy nr 12 był, o 8:52. Byłem na starcie oczywiście trochę wcześniej. Poszukałem kolegów z mojej grupy startowej żeby zobaczyć z kim jadę. Poznałem Jarka (nr 118) i prescota (nr 114). Gadu gadu i już spiker zapowiada start naszej grypy. Ustawiłem się i poczułęm lekkie podniecenie całą tą sytuacją. Wiecie, masa kolarzy, za chwilę start - lekki stresik, adrenalinka, hehe. To rozbudziło we mnie rządzę zwycięstwa. :D START! Ruszyłem jako piąty i odrazu ustawiłem się na czwartym miejscu w grupie tak, żeby nie zostać od razu z tyłu. Pierwsze 3 km, tempo w granicach 46km/h. :O Potem nie było lepiej. Prescot prowadził całą naszą grupę i po 6km przyszła kolej na moją zmianę... Sekundę przed obejrzałęm się za siebie i z naszej dziesiątki już zostało tylko 6 osób. Nieźle, pomyślałem i uderzyłem w pedały. Pociągnąłem tak z 400 metrów i... mnie odcięło. Kurcze, 46 czy 48 km/h to nie moje tempa. Chłopaki mnie objechali i odjechali... Źle to rozegrałem na początku. No ale trudno. Taka grupa. Przez następne 10 km jechałem sam w swoim tempie 34 km/h. Minęły mnie 2 "pociągi" ale chciałem wrócić spokojnie do "pionu" i nie podczepiałem się za nimi na krzywy ryj. Po około 15 km dojechał do mnie powoli jedem pociąg i... siadł mi na koło. Myślę, ok, jedziemy. Przyspieszyłem lekko do 37km/h i tak z 500 metrów, a potem zmiana i zmiana i zmiana. Uczciwie pracowaliśmy. "Mój" pociąg liczył 7 osób z czego 6 uczciwie pracowało, a jeden truteń z numerem 138 ni kutasa (potem na 90km odjechał, a przez cały czas mówił, że nie ma siły dać zmiany... ). Tak dojechaliśmy do Milicza. Krótki postój i w drogę. Tu zrobiłem następny błąd, ech... Nie dolałem sobie wody do bidonów... Potem musiałem oszczędzać! Jechało mi się w naszym "pociągu" świetnie. Tempo w granicach 35km/h. W mojej grupie był Jarek z nr 118 poznany na starcie, z którym pogadaliśmy trochę, o tym i owym. Dopiero potem zauważyłem, że jedziemy na takich samych kołach Mavic Ksyrium SL, hehe. Co jakiś czas podjadałem sobie bułeczkę z dżemem, żeby nie zabrakło sił. Ale coś nie tak zrobiłem bo na około 75km lekko mnie odcieło i zabrałem się za "zjedzenie" żelu i batona energetycznego ale przez to grupa odjechała mi na jakieś 200 metrów. No błąd i tyle, że pozwoliłem sobie na taką niefrasobliwość. Musiałem potem przez jakieś 4km walczyć z wiatrem i samym sobą żeby ich dojść. Na szczęście akurat znalało sie tam "rozciągniętych" kilkunastu kolarzy i kolarek, po kórych "przeskakiwałem" do mojej grupy. Kiedy już dojechałem do chłopaków okazało się, że na kole siedzą mi 4 osoby, a w tym 2 koleżanki z numerami 25 i 31, które SERDECZNIE pozdrawiam. Miło mi się zrobiło kiedy podziękowały za "dociągnięcie" ich do pociągu. :D Zaczęły się płyty i pierwsza selekcja. Mariusz nr 128, który jechał z nami odejchał na tym podjeźdie i dorwałem go dopier na 104km. W sumie od betonówki peleton się bardzo porwał i każdy jchał na własny rachunek. Praktycznie już do mety jechałem sam. Kogoś mijałem lub byłem mijany przez innych. Zjedzony wcześniej żel i baton energetyczny dały znać o sobie, bo bardzo fajnie mi się podjeżdżało pod trzebnickie górki. Jednakże na 110km zaatakowały mnie skurcze mięśni uda. W prawej i lewej nodze. Musiałem przez chwilę zwolnić i rozmasować nogi. Pomogło. Ostatnie 6 km do mety dałem z siebie wszystko i z czasem 4:03:48 wpadłem na metę w Trzebnicy! HURRA!!! :D

Mój wynik: 227 Artur Świder (117) Wrocław M3-58 4:03:48 śr. 29.16km/h

Jak na pierwszy start bez "przetarcia" w maratonach jestem BARDZO zadowolony. I powiem Wam jedno... POŁKNĄŁEM HACZYK!!! Hehe. Będę startował tak często jak się da, a w Trzebnicy już ZAWSZE bo to zawsze będzie dla mnie ten "pierwszy" raz.

A teraz w + i - moje krótkie podsumowanie maratonu:

Za:

- Profesjonalna organizacja
- Rodzinna, przyjacielska atmosfera
- Klimat wzgórz trzebnickich - niezapomniany
- IDEALNIE oznakowana trasa, bez szans na zgubienie się
- Profesjonlane zabezpieczenie trasy w newralgicznych punktach
- Wielu fotografów na trasie
- Obfity punkt żywieniowy w Miliczu
- Pyszne żarełko po maratonie

Przeciw:

- Jak dla mnie punkt żywieniowy za wcześnie, o 20km
- Niedzielne wyniki można było spokojnie przełożyć na sobotnie popołudnie. Ja w niedzielę byłem ale wiele osób odpuściło z różnych względów. Przeważnie logistycznych i organizacyjnych.

Dziękuję bardzo za maraton w Trzenicy i za możliwość jazdy z Wami. Poznałem wielu fajnych kolegów oraz spotkałem starych znajomych! :) Już teraz mówię do zobaczenia w Trzebnicy za rok, a wcześniej widzimy się 29 maja w Lesznie. :)

Trip: 121,88km
Av: 29,16km/h
Max: 56,47km/h
Time: 4:03:48

Trasa: Trzebnica - Milicz - Zawonia - Trzebnica

Kategoria Maraton Szosowy

Trening Rozruchowy

Piątek, 23 kwietnia 2010 · dodano: 25.04.2010 | Komentarze 0

Dawno nie jechałem na rowerku, oj dawno... A to było tak: Najpierw przez ostatnie dni męczyło mnie przeziębienie, a jak już było lepiej to znów pogoda nie pozwalała na charca bo albo deszcze lał albo były 3 stopnie... No ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, odpocząłem solidnie po ostatnich miesiącach treningów i wreszcie można było wyjść na rowerek. Dystans niewielki ale chodziło mi, o rozruszanie nóg przed sobotnim maratonem szosowym w Trzebnicy. Przy okazji podjechałem jeszcze na serwis na malutki przegląd przed maratonem i w sumie miałem nosa bo łańcuch przesmarowałem, wyregulowałem przerzutkę i ogólnie przejrzeli mi sprzęt. Akurat tuż przed maratonem. :) Potem przejechałem się jeszcze chwilkę i wróciłem do domu szykować się na maraton.

Trip: 18,03km
Av: 19,1km/h
Max: 33,04km/h
Time: 0:59:17

Trasa: Dom - HarfaHarryson - Smolec - Dom

Trening z Grupą Wrocławską - Łukasz (człowiek z dubaju) + Ja

Wtorek, 13 kwietnia 2010 · dodano: 14.04.2010 | Komentarze 4

Po wcześniejszym umówieniu się z Łuaszem, tym razem, o ksywce "człowiekzdubaju" z forum szosowego, spotkaliśmy się, o 12:00 na rogu hallera/grabiszyńska. Pogoda dopisała, świeciło mocne słoneczko, więc szybko ustaliliśmy trasę i ruszyliśmy w drogę. Przez całą drogę do Kątów Wr. jechaliśmy m/w z wiatrem i prędkości w naszym peletoniku dochodziły do 42km/h. Fajnie się razem współpracowało, a najwyraźniej miało to miejsce w drodze powrotnej kiedy jechaliśmy z totalnym "wmordewindem". Tutaj częste zmiany na czole peletonu pozwoliły nam na dość wysokie tempo jak na taki wiatr około 28km/h. Bardzo udany wyjazd. We Wrocławiu pogadaliśmy trochę i umówiliśmy się na następny raz. :)

Trip: 63,14km
Av: 27,4km/h
Max: 48,12km/h
Time: 2:14:18

Trasa: Wrocław (Żwirki i Wigury) - Smolec - Skałka - Sadków - Kąty Wr. - Sadowice - Sośnica - Kąty Wr. - Sadowice - Skałka - Smolec - Wrocław (Żwirki i Wigury)

Trening z Grupą Wrocławską - Łukasz (ziele477) + Ja

Środa, 7 kwietnia 2010 · dodano: 10.04.2010 | Komentarze 4

Cześć,

Dziś, o 12:00 miał miejsce pierwszy oficjalny wspólny trening zapaleńców szosowych z Wrocławia, pod szyldem "Grupa Wrocławska". Na miejsce zbiórki na skrzyżowaniu ul. Hallera i ul. Grabiszyńskiej stawili się Łukasz (ziele477) i ja. Po krótkim ustaleniu trasy polecieliśmy w trasę. Ogólnie pogoda znośna, trochę chłodno ale słonecznie. W drodze powrotniej musiałem się zmagać z niezłym wiatrem czołowym ale dałem radę. :) Nie było żadnej wspólpracy w nszym maluteńkim peletoniku, gdyż Łukasz cały czas trzymał się za mną w odległości około 20 metrów.

Trip: 76,12km
Av: 26,7km/h
Max: 50,34km/h
Time: 2:38:12

Trasa: Wrocław - Jaszkotle - Pietrzykowice - Sadków - Kąty Wr. - Sadkówek - Sośnica - Gniechowice - Kąty Wr. - Sadkówek - Skałka - Krzeptów - Smolec - Mokronos - Wrocław

• Sprzęt Felt F55

Trening Rozruchowy - Pierwszy trening na szosie w 2010 roku! :)

Wtorek, 6 kwietnia 2010 · dodano: 10.04.2010 | Komentarze 0

Cześć,

Dziś zrobiłem piewszą jazdę na szosie w sezonie 2010! :D

Jestem mega zadowolony. Rower sprawuje się idealnie, a kondycja... poprostu rewelacja. Opłaciło się 3 miesiące trenować na stacjonarce. Noga "podaje", że hej, aż mi rower wyrywa z pod tyłka, hehe.

Trip: 47,59km
Av: 23,71km/h
Max: 45,62km/h
Time: 1:56:32

Trasa: Wrocław - Smolec - Krzeptów - Skałka (Pętla) - Krzeptów - Mokronos - Wrocław

Trening Siłowy

Piątek, 2 kwietnia 2010 · dodano: 02.04.2010 | Komentarze 6

Jakie to cudowne uczucie zakończyć 3 miesięczny etap przygotowań do sezonu wie tylko ten kto sam przeżył podobny okres... Hehe. :D Dziś oficjalnie zakończyłem 3 miesięczny okres przygotowawczy do sezonu 2010. Bardzo ważnego dla mnie sezonu, który da mi odpowiedź na pytanie czy i co moge osiągnąć i jak 6 letnia przerwa wpłynęła na mój organizm i jego wydolność. Około 11:00 zameldowałem się w studiu. Akurat tak się złożyło, że byłem dziś sam. Po krótkim rozciąganiu mięśni zrobiłem 15 minut rozgrzewki, a potem wytrzymałościóweczkę 35 + 15. 5 minut przerwy i siła w układzie 3+3+3+1 w 4 powtórzeniach. Ogólnie jechało mi sie dziś ciężko, raz że byłem po nocce w pracy, a po drugie psychicznie czułem już luz i nie miałem już takiego spięcia jak chociażby 2 dni temu. Potem 10 minutowy rozjazd, rozciąganie i do domku.

Teraz czekają nas wszystkich święta więc 3 dni luzu i rozpusty dla podniebienia, a od 6 kwietnia wchodzę na szosę!!! Dziękuję wszystkim, którzy mnie wspierali w tym minionym 3 miesięcznym okresie, czytali moje wpisy w blogu i je komentowali. Specjalne podziękowania dla Pauli, która czytała każdy mój wpis i zawsze była ze mnie dumna. Kochani dla Was wszystkich - spokojnych i radosnych świąt Wielkiej Nocy! :)