• Sprzęt Giant TCR Composite 3 2012

2 x Jugowska treningowo i PEŁNIA szczęścia! :D

Niedziela, 7 lipca 2013 · dodano: 08.07.2013 | Komentarze 4

Od dłuższego już czasu planowałem "ugryźć" górki i zaatakować stare dobre Góry Sowie, tak aby ruszyć temat górek w tym sezonie. Udało się dziś. Wczoraj zgadałem się z chłopakami i z Kaśką. Wszyscy mieliśmy dojechać na szczyt Przełęczy Jugowskiej, a Kaśka miała spotkać się z nami w Pieszycach i ruszyć na zestaw: 2xJugowska, 2xWalimska + jak czas pozwoli na jakiś deser. Dojechaliśmy punktualnie, Kaśka już czekała, szybki pitstop i już jedziemy w kierunku Przełęczy Jugowskiej. Nie wiedziałem czego mam się spodziewać po sobie, w tym roku największą górkę jaką robiłem to Przełęcz Tąpadło ;) więc nie powiem, że się nie obawiałem, o mój "występ". Kaśka jako kobieta zadziała na nas motywujaco ;) więc nie było opcji na luzik. I dobrze, bo założyłem sobie uczciwy trening.

Początek podjazdu od Pieszyc spoko 2% / 3%. Tempo spokojne, aby wejść w rytm podjazdowy. Potem jest trochę mocniej bo robi się 5%. Kontrolowałem cały czas nachylenie. Koło restauracji, przy pętli autobusowej, 3 fajne "agrawki" i wypłąszcza się do 4%. Na całej długości już nachylenie jest stałe między 4 i 5 procent. Więcej nie ma. Idziemy wszyscy razem. 19 z tyłu na kompakcie i 20,5km/h. Nie mówię, że jadę na luzie ale z zauważalnym zapadem mocy. Równo i w tempie. Na początku lekko się zadyszałem, puls m/w 183HR ale po jakimś km wyrównało się i spadło. Kaśka krzyknęła po kilometrze, że odpuszcza więc i nas dopadł brak motywacji, a tempo spadło do 18,5km/h. Tak już bez emocji dojechałem na szczyt. Marcina spotkaliśmy w międzyczasie na zjeździe ale chyba zawrócił, bo po jakiś3 minutach też zameldował się na szczycie. Krótka rozmowa i pojechał do Wałbrzycha, a my z Kaśką w dół na drugi strzał. Zawróciliśy przy pętli i tu nagle BUM i Kaście strzelił łańcuch... :/ Już wiedziałem, że nasz plan na kilka strzałów poszedł się jeb... :[ Kaśka była zła też ale zasugerowała, że się chwilę poopala abyśmy mogli sobie przynajmniej zrobić raz jeszcze jugowską. Dobre i to. Tym razem zacząłem w blokach na płycie ale po 3 pętlach wróciłem do młynka. Ten drugi raz pojechałem równo na całej długości - 19,5km/h na całym podjeździe. Puls w granicach 178-180. Na ostatnich 500 metrach zrzut na 19 z tyłu i 22km/h do samej końcówki. Zwrotka i w dół do Kaśki. Zjechaliśmy do Pieszyc, w samochód i zawiozłem ją do Dzierżoniowa.

Bardzo udany trening i w sumie to jakiś mały kamień spadł mi z serca bo nie jest źle, a nawet jest nieźle z dyspozycją w górach jeśli porównuję to co działo się niedawno na tąpadłach. :)

Dane wysokościowe:
- Suma przewyższeń 696 metry
- Masymana wysokość 805 m.n.p.m Przełęcz Jugowska
- Suma średniego nachylenia 4%
- Maxymalne nachylenie 5% (Przełęcz Jugowska)
- Suma spadków 710 metrów