The NEW Cycling Season 2013 has BEGUN! :) :) :)

Poniedziałek, 19 listopada 2012 · dodano: 20.11.2012 | Komentarze 4

No i KONIEC laby! :) :/ :( :D

Stało się - dziś rozpocząłem nowy sezon, a dokładniej przygotowania do nowego sezonu kolarskiego 2013. Jak każdy wie, "jak sobie pościelisz, tak się wyśpisz" - co w wykładni kolarskiej działa na zasadzie - przepracujesz zimę to no wiosnę będzie GIT. ;) Z takim mottem na ustach wsiadłem dziś po południu na rower stacjonarny... ;)

Od 3,5 tygodnia miałem okres roztrenowania, po kolejnym sezonie kolarskim. Sezonie ciężkim, a z drugie strony łatwym. Za dużo by pisać dokładnie jak to rozumiem ale 2012 będzie dla mnie sezonem tzw. "przejściowym".

Jakoś tak wewnętrznie coś mówiło mi "nie idź jeszcze, posiedź w domu, odpoczywaj" ale serce ciągnęło do treningów. Poleciałem do klubu, przebrałem się i poczułem tez zew... ;) Krótkie rozciąganie i hop na rowerek. Przez nastąpne 30 minut jechałem sobie w jednym równym tempie w zakresie 135HR - 140HR. Jechało mi się fajnie ale czułem, że nogi jakby się lekko odzwyczaiły od dymania. Przyzwyczają się i to szybko. Po tych 30 minutach przeskoczyłem na właściwy rower na sali na spinnig. Wcześniej powiedzałem Arkowi, że rozpoczynam przygotowania do sezonu i nie będę wstawał na pedały. Przejachałem te 1:20H w założonym tętnie i planie. Oczywiście 3 czy 4 razy wstałem sobie na 1 minutę na pedały razem z innym ale to tak dla odprężenia nóg. Na moje "nieszczęście" dziś Arek zrobił DUŻĄ górę, bo aż 45 minut. Założyłem sobie obciążenie X+2 do bazowego, a więc małą siłę i pojechałem z nimi ale bez dymania w wysokich strefach. Jechało się spoko.

Co do pulsu to śrenia wyszła 149HR, od początku zajęć poszło do poziomu około 155HR - 160HR i jakoś nie chciało zejść niżej przez całe zajęcia. RAZ zrobiłem skok w strefę HIGH i przekręciłem do 186HR ale jakoś nie musiałem się bardzo namęczyć aby osiągnąć taki puls... ;) Ciekawe dlaczego, hehe? :D Przeliczyłem "odświażanie" i tak: po 1 minucie spadek do 172HR, po 2 minutach spadek do 164HR. Mogło by być lepiej. Sprawa, która natomiast mnie zdziwiła, to mała ilość potu jaka się ze mnie "wylała" - mało jak na moje "możliwości" ale stawiam to na kanwę odpoczynu i ustabilizowana gospodarka wodna po sezonie.

Podsumowując, plan jaki mam do zrobienia jest rozpisany do końca kwietnia 2013:

1. od dziś do Świąt Bożego Narodzenia - Wytrzymałość
2. Styczeń - Wytrzymałość Siłowa
3. Luty - Siła / Wytrzymałość Siłowa
4. Marzec - Wytrzymałość Szybkościowa + Interwały
5. Kwiecień - Początek treningów na szosie + treningi techniczne w klubie
6. 27 Kwietnia 2012 - Start w maratonie szosowym w Trzebnicy

W miarę postępów w przygotowaniu plan będzie prawdopodbnie na bieżąco modyfikowany, o potrzebne komponenty. Dodatkowo 2 razy w tygodniu, po raz pierwszy od tego sezonu dołączam ćwiczenia na siłowni i bases po 2 x 1H. Zobaczymy co to da w sezonie. :)